Foty wygladaja zacnie ale bys poinformowal jakie paskudztwa uzywales
Się robi.
Myłem wodą z szamponem Gold Class Megsa i rękawicą, potem płukałem poprzez wyciskanie gąbki z czystą wodą, bo innej możliwości nie miałem. Na aucie było jeszcze sporo wosku, więc myło i płukało się łatwo. Wycierałem dużą mikrofibrą. Tu była przerwa, w trakcie której przeszkodził mi deszcz. Po deszczu musiałem jeszcze raz wycierać. Tu nastąpiło odkurzanie wnętrza i troszkę kosmetyki na plastikach wewnątrz (szmatka + Natural Shine) - obawiałem się, że pogoda nie pozwoli robić dalej ale na szczęście przejaśniło się.
Z uwagi na zagrożenie kolejnym deszczem dalej robiłem "po elemencie", czyli najpierw cały proces na masce, potem dach, błotniki przednie, drzwi, tylne błotniki, wreszcie klapa tylna i oba zderzaki. Na każdym kawałku najpierw szła glinka Megsa + Quick Detailer, choć jej użycie było uzasadnione jedynie w przedniej części dachu, na zderzaku przednim (owady) i trochę na tylnej klapie. Na tych elementach glinka trochę "szurała" i coś tam na niej zostawało, na pozostałych elementach szła gładko. Potem wcierałem Deep Crystal Step 1 Polish a potem Step 2, każdy z nich nakładając aplikatorem Megsa i wycierając mikrofibrą. Ten ostatni zmienił troszkę stan skupienia, bo zimę spędził w bagażniku ale wymieszałem go porządnie i stwierdziłem, że swoje zadanie spełnia. Na masce i dachu użyłem następnie próbki wosku Carnauba, który dostałem od kolegów z forum (sebba75 i GRUBEER - podziękowania). Wcierałem go ręcami (palcyma), a potem jeszcze pomagałem mu się dobrze rozetrzeć aplikatorem Meguiarsa. Po wysuszeniu zapolerowałem. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo potem po tej carnaubie jeszcze położyłem wosk Collinite 476, który ponadto nakładałem i polerowałem mikrofibrą na całej reszcie lakieru. Wcieranie tych DC, wosku i polerowanie zajęło najwięcej czasu i wycisnęło najwięcej potu
W międzyczasie pomogła mi córka, która najpierw powycierała mi do czysta alufelgi (były wcześniej nawoskowane, więc nie trzeba było używać jakichś specjalnych środków), a potem zajęła się listwami, grillami i chlapaczami (mała szmatka + Gold Class Trim Detailer).
Po zrobieniu całego lakieru jeszcze odświeżyłem podszybie i wycieraczki (mała szmatka + Gold Class Trim Detailer), po czym powycierałem i popsikałem boki opon (Hot Shine Tire Spray).
Szyby zostawiłem na jutro, bo czułem, że będzie deszcz a będę jechał do domu to wyczyszczę przed samym wyjazdem (NXT Generation Glass Cleaner).
Z braku innych możliwości wyglinkowałem szkła reflektorów, żeby zmyć resztki owadów.
Całą zabawę zacząłem ok. 8:30 rano a skończyłem o 17. Oczywiście były przerwy - deszcz po myciu i szybki obiad.
Hmmm - chyba wszystko ... dokładniej już chyba nie potrafię Ale jak gdzieś trzeba coś uszczegółowić, to pytajcie.
Zpluta Hmmm opis lepszy niz kazanie ksiedza z ambony na niedzilenym kazaniu ale chyba nie bylo dobrym pomyslem zeby klasc Coli na ten nasz wosk nei bedziesz mial porownania jak jeden jest polozony na drugim
Zgadzam się. Może powodem było to, że jak nałożyłem carnaubę i polerowałem, to lakier wydawał mi się jakiś dziwny - czerń była jakaś taka średnia i widać było gdzie dociskałem mocniej mikrofibrą (tam z kolei czerń była głębsza). Bałem się, że jak zapoleruję mocniej dla koloru to zetrę ją całkiem. Trudno - stało się - zostało mi jednak jej jeszcze troszkę (powinno wystarczyć np. na błotnik). Następnym razem np. błotniki zawoskuję każdy innym woskiem i obadam.
Dziś mi tu od rana leje, auto zapłakane - tyle, że woda ładnie ścieka po lakierze.
Właśnie zakończyłem prace
Na lakier poszedł Finish Kare.
Dzień 1 (4 godziny)
1) Mycie Car Shampoo Nielsen i glinkowanie
2) Osuszanie
3) Odżywianie: FINISH KARE 303 PAD GLAZE
Dzień 2 (2 godziny)
1) Mycie Gold Class
2) Osuszanie
3) Odżywianie: FINISH KARE 303 PAD GLAZE - druga warstwa
4) Wosk: FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX
Dzień 3 (2 godziny)
1) Opłukanie samą wodą
2) Osuszanie
3) Wosk: FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX - druga warstwa
4) Szyby: AG Car Glass Polish
5) Felgi: FINISH KARE 2180 ULTRA POLYMER
6) Opony: Brillance Nielsen
7) Plastiki zew: Super-a-Sheen Nielsen
a po to żebyś miał zagadkę i nie wiedział gdzie się zarejestrować lub żebyś miał więcej haseł do zapamiętania :P dżołk
Jarek_wawa, jak dla mnie BOMBA naprawdę fajnie wyszło a jak kropelkuje mrrrrrrrrr to lepsze niż sex :P
Jarku jak możesz podeślij mi jeszcze raz co tam kiedyś potrzebowałeś, sorki miałem awarie kompa a jak się przesiadłem na nowego to nie wszystko dało się uratować wielkie sorki.
tylko po co sie rozmieniac na drobne... Daj choc jeden sensowny powod tworzenia nowego forum. Ze ty tam bedziesz rzadzic? A moze masz jakiegos sponsora?
Mozesz zakladac tyle for ile chcesz, mamy wolnosc slowa, tylko warto aby takie dzialanie mialo sens, dlatego delikatnie zniechecam... Szkoda czasu.
tylko po co sie rozmieniac na drobne... Daj choc jeden sensowny powod tworzenia nowego forum. Ze ty tam bedziesz rzadzic? A moze masz jakiegos sponsora?
Mozesz zakladac tyle for ile chcesz, mamy wolnosc slowa, tylko warto aby takie dzialanie mialo sens, dlatego delikatnie zniechecam... Szkoda czasu.
Kazdy ma prawo do swojego zdania i trzeba je szanowac wiec nie widze problemu i zgadzam sie z twoja opinia w 100%
Octavia ma praktycznie jedno forum i jakos potrafi...
I tu jestes w bledzie...bo detailing to dosc ogolne pojecie,a for skody jest kilka lub kilkanascie,a jak juz chodzi o octavie to OCP tez nie jest jedyne bo jakis czas temu powstal odlam OCP -> SCP w prostej linii zalozycielami sa ludzie ktorzy byli bardzo aktywni na OCP,wiec zanim czyms zablysnies to sprawdz najpierw swoja wiedzie bardziej doglebnie... EOT :wink:
A tak odbiegając od wosków czym w O2 FL wyczyścić uszczelki przy szybach bocznych bo po każdym większym deszczu zostają ciemne smugi mimo że auto ładnie umyte i wywoskowane. Wkurza mnie to bo niszczy cały efekt mycia. Woda ładnie spływa a smugi zostają. Też tak macie???
aniam111, są środki do uszczelek kupisz na każdej stacji benzynowej szukaj najlepiej z wbudowanym aplikatorem
Możesz też nałożyć to samo co na opony, i to guma i to
Czy u Was też tak łatwo dostaje się piach pod maskę ? Zajrzałem po zimie i naprawdę strasznie zapiaszczone wszystko, umyłem silniczek, zabezpieczyłem środkiem http://www.meguiars.pl/shop/product_...products_id=46 ale tak naprawde po tygodniu widać różnicę. Poprzednio w Fordzie Focusie nie było czegoś takiego. A nie jeżdzę przez jakieś piaszczyste tereny :-)
[ Dodano: Nie 09 Maj, 10 12:06 ]
Czy można czasem przetrzeć zabrudzenia na lakierze chusteczkami do dziecięcej pupci "Bambino" ?
Komentarz